مقالات آرشیو خبر ها
یوونتوس باید پیگیری رولاندو را پایان دهد و روگانی را به تورین بیاورد

یوونتوس باید پیگیری رولاندو را پایان دهد و روگانی را به تورین بیاورد

 

درنگاه اول، به نظر می رسد دفاع یوونتوس در فرم بسیار خوبی قرار دارد، دریافت تنها 8 گل در 17 هفته از بازیهای سری آ و همچنین با 10 کلین شیت در این رقابتها، جی جی بوفون می تواند بازتابنده یک شروع خوب در رقابتهای این فصل باشد، کاپیتان باشگاه به وضوح در فرم بسیار ایده آلی قرار دارد.

او علاوه بر این بیش از سه بار مانع از شکست تیم در لیگ قهرمانان شده است، با این حال هنوز مشکلاتی در خط دفاعی بانوی پیر در هفته های اخیر نمایان بوده . نمایش خوب بوفون در سوپر کاپ با دو گل گونزالو هیگواین و بعضا پنالتی های ضعیف از سوی همی تیمی هایش بی نتیجه ماند.

پس از آن تساوی سه شنبه با اینتر فرا رسید، در حرکتی از مائورو ایکاردی نبود سرعت در دفاع میانی آشکار بود. به نظر می رسد باشگاه نیاز تیم به تقویت شدن آنهم با توجه به گزینه های موجود در پنجره نقل و انتقالات را آگاه می باشد.

آلگری در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه به فوتبال ایتالیا گفت:" من با باشگاه صحبت کردم و بعضا ایده های بسیار واضحی داریم". مربی تیم اضافه کرد: " تقویت یوونتوس کارساده ای نیست" قبل از تایید اینکه: " پنهان نیست، ما به دنبال یک پلی میکر تهاجمی و یک مدافع هستیم".

بحث های زیادی در مورد گزینه های تهاجمی می باشد، ژردان شکیری و وسلی اسنایدر برای پر کردن خلاها به تورین لینک شده اند.

به دفاع برگردیم، آن طور که به نظر می رسد رولاندو پورتو هدف نخست می باشد که جان لوکا دی مارزیو در وبسایت خود اشاره داشته است که دو طرف در مورد معامله این مدافع همچنان مذاکرات را ادامه می دهند.

رولاندو 29 ساله که سابقه بازی در سری آ را داشته، فصل گذشته را با اینتر گذرانده است جایی که او 29 بازی انجام داده که در این میان تنها در یکی از آن 29 بازی به عنوان یار تعویضی به میدان آمده، با توجه به آمار Whoscored.com او به طور متوسط 2.9 تکل ، 2.1 قطع ارتباط و 4.7 توپ گیری در هر بازی را داشته است.

او به ظاهر برای یوونتوسی که نیاز به پر کردن جای خالی آندرا بارزاگلی مصدوم، بازیکن با تجربه ای که هنوز زمان مشخصی برای بازگشت وی وجود ندارد مناسب می باشد.

این مدت زمان طولانی از بدور بودن بارزاگلی باعث نیاز مبرم تیم به تقویت می شود، اما باشگاه ممکن است یک گزینه بهتر از رولاندو در نزدیکی خانه داشته باشد. با توجه به آخرین گزارشات ، پورتو رقمی حدود 5.5 میلیون یورو بابت وی درخواست نموده، با این حال، مدافعی دیگر ممکن است شرایط خیلی بهتری را فراهم آورد.

بازیکن در مالکیت مشترک یوونتوس، دانیله روگانی می باشد که در حال حاضر حضور موثری در موفقیت های امپولی در رقابتهای این فصل دارد. بازیکن بیست ساله ای که در تابستان 2012 از امپولی به بانوی پیر ملحق شد، و یک سال را درتیم جوانان این باشگاه گذراند ولی دراین فصل به صورت قرضی مجددا به تیم توسکانی بازگشت.

او نقش مهمی را در پیشرفت تیمش در این فصل سری آ ایفا کرد، گامها را به راحتی بر داشت و به تحت تاثیر قرار دادن ادامه داد تا اینکه در ماه نوامبر از سوی کنته به تیم ملی ایتالیا دعوت شد. با 1.88 متر قد ، روگانی به وضوح ویژگی های کامل برای بازی کردن در قلب دفاع را دارد.

در حال حاضر از لحاظ جسمی و به لطف بدن سفت و سخت ، سرعت قابل توجه و توانایی هوایی عالی، قادر به رقابت می باشد و به سرعت نیز مهارتهای فنی خود را در طول دو سال گذشته بهبود داده است. طبق آمار Whoscored.com تنها سه مدافع گیولیو میگلیاچیو ساسولو (4.9) ، لورنزو تونلی هم تیمی او درامپولی (3.7) و نمانیا ویدیچ اینتر (3/7) نسبت به روگانی (3.1) برای هر بازی بیشتر توانسته اند دوئل های هوایی را برنده شوند.

طبق آمار Whoscored 91.1 درصد پاس های او در این فصل به هدف رسیده که این نشان از تسلط وی به روی توپ می باشد. خود بازیکن نیز آگاه می باشد که بانوی پیر عملکردش را نظاره می کند.

صحبتهای روگانی در مورد امکان بازگشت به تورین در ماه گذشته با وبسایت یوفا :

"صادقانه بگم، افتخار میکنم که آنها به من توجه میکنند، من فقط بیست سال دارم و هنوز خیلی چیزها رو باید اثبات کنم. من امیدوارم یک روز به اندازه کافی خوب شوم، اما درابتدا کارهای بیشتری هست که باید انجامش بدم"

این نگرش به کمک او می آید و و با نه سال برتری سنی نسبت به رولاندو، به وضوح یک جایگزین بلند مدت خیلی بهتری می باشد. برگرداندن او به باشگاه نیز یک قدم مثبت در زمینه پرورش استعداد های جوان می باشد، فاکتوری مهم در کمک به حفظ سرمایه گذاری مالی حداقل در شرایطی که (وقتی که) هنوز در حال پیشرفت هایی اساسی است .


مقاله از Adam Digby / بلیچر اسپورت

" جامعه مجازی هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: